Články & návody

Js-truckparts.cz - Truck Shop - zástěrky, spoilery, osvětlení - vše pro truck na jednom místě.

Autopůjčovna Smíšovský - Půjčovna dodávek i osobních aut Brno.

Logbookie - GPS lokace vozidel.

Otevreniauta.cz - NON-STOP nouzové otevírání všech typů aut v Brně

Spedice Ostrava Joppa Logistics s.r.o - mezinárodní doprava a spedice.

DoKurzu.cz - databáze rekvalifikačních kurzů po celé ČR. Přidání kurzu zdarma.

Repase vstřikovačů - repase vstřiků za nejnižší ceny.

Autopujcovnaraus.cz - půjčovna střešních boxů, nosičů kol, nosičů lyží a sněhových řetězů.

Autodilyadoplnky.cz - prověřená tažná zařízení. Možnost montáže.

Fermatmachinery.com - Bazarové brusky skladem.

Havenets s.r.o. - servis datových sítí v Praze a okolí.

Suzuki Baleno láká na stylový design a technologie

Suzuki představila dva nové koncepční vozy na autosalonu v Ženevě. Prvním vozem bylo SUV IM-4 a druhý vůz IK-2 poskytoval náhled na super-mini hatchback. Po necelém měsíci automobilka oznámila produkční verze konceptu IK-2, který dostal konečný název Baleno. Suzuki doufá, že zákazníky urve na stylový design, prostorný interiér a nové technologie.

Podrobnosti o novém vozu jsou velmi skromné. Přesto vám přinášíme alespoň základní informace, které jsou veřejnosti známé. 

Exteriér

Na první pohled je vidět, že Baleno je založeno na konceptu IK-2. Boky jsou téměř identické a největší rozdíl je kolem podběhů a boční sukně. Zatímco koncept má svalnatější ráz, výrobní verze má téměř ploché podběhy kol a jednoduší boční prahy. 

Suzuki Baleno má oproti původnímu konceptu upravené přední světla, které se více podobají jak tvarem tak velikosti Suzuki Swift. Přední nárazník je podstatně méně agresivní, než tomu bylo u předchozího konceptu. 

Současný styl Baleno je svěží a hodně ladí s aktuálním line-upem Suzuki. Pojďme se blíže zaměřit na interiér.

Interiér

Interiér je zatím zahalen v mlze. Očekáváme však, že dostaneme stejný interiér jako byl představen u konceptu IK-2. Smůlou je, že většina interiéru je založena na Swift a tudíž nelze očekávat extra velká překvapení. Očekávat můžeme standardní palubní desku se středovou konzolí, volantem a výplní dveří, které jsou identické právě se Suzuki Swift. 

Hnací ústrojí

Pod kapotou se podle dosavadního vyjádření vedení Suzuki bude nacházet nově vyvinutý přeplňovaný motor Boosterjet o objemu 1,0 litrů. Výkon by se měl pohybovat kolem 100 koňských sil a vzhledem k segmentu, kde se Baleno bude pohybovat, je to dostačující výkon. Samozřejmostí je optimalizovaná spotřeba a nižší hmotnost. 

Závěr

Suzuki se snaží získat větší podíl na trhu. Baleno vypadá na dobrou značku, ale je zapotřebí znát více detailů. Navíc musíme očekávat reakci od největších konkurentů v podobě Ford a Volkswagen. Uvidíme, jak si Baleno poradí se všemi překážkami.